Salgs- og leveringsbetingelser

Handelsbetingelser for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.

Generelle oplysninger: Bruunkaffe Blækhatten 33 Dk-5220 Odense SØ. E-mail: mail@bruunkaffe.dk Tlf.: +45 4040 9494 CVR: 13839190 Betaling Betalingen for dine varer sker i forbindelse med afsendelse fra Bruunkaffe.dk, beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra bruunkaffe.dk Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. De mulige betalingsmåder er som minimum: Visa, Visa/dankort, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard Direct og Maestro       Levering: Som udgangspunkt afsender Bruunkaffe alle ordre bestilt med GLS, som fragtleverandør indenfor 1-3 dage. Dog har enkelte varer længere leveringstid, hvilket vil være anført på varen. Bestilte varer sendes om muligt samlet. Bruunkaffe estimerer normalt en leveringstid på 1-5 hverdage med forbehold for eksterne forhold, der ligger udenfor Bruunkaffe´s indflydelse. Du vil naturligvis blive kontaktet pr. e-mail eller telefon, hvis dette bliver aktuelt. Når din vare er afsendt, modtager du en mail med Track &  Trace-oplysninger, så du kan følge pakken. Vores leverancer sker i samarbejde med anerkendte transportører og servicepartnere (GLS). Levering til ikke brofaste øer: Varen leveres, til nærmeste pakkeshop i hele DK, med undtagelse af Grønland og Færøerne. Priser og kontrakter Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende inden for Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk. Salg generelt Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning. Afbestilling Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, kan det ske ved, at fremsende en e- mail til mail@bruunkaffe.dk med mærket “Afbestilling”. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling” indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 16:00 samme dag, som bestillingen er foretaget. Fortrydelsesret Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (indsæt mail, tlf. nummer osv.) eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Returnering Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere hvis du udfylder vores formular. Varens stand, når du sender den retur Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er åbnet/brugt udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Udsolgte varer Vi sælger alle de viste varer fra denne webshop, samt fra vores adresse Blækhatten 33, 5220 Odense SØ. Derfor kan det hænde, at en vare bliver udsolgt til trods for, at den kan bestilles her i webshoppen. Vi følger op på alle indkomne ordrer mandag-fredag og giver hurtigst muligt besked via e-mail, hvis en vare er udsolgt, samt om varen kan forventes på lager igen. Varer vi får fra Danmark, kan vi normalt have inden for en uge. Som udgangspunkt sender vi pakken af sted, når alle de bestilte varer er på lager, medmindre andet er aftalt. Dette gør vi for, at forsendelsesomkostningerne for dig, bliver så små som muligt. Webshoppen tager forbehold for prisændringer og udsolgte varer. Tilbagebetaling af købsbeløbet Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Bruunkaffe Blækhatten 33 Dk-5220 Odense SØ. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Reklamationsret Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler som forbruger på Bruunkaffe.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen sendes til: Bruunkaffe Blækhatten 33 Dk-5220 Odense SØ. Du opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation. Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via en hustand registreret som firma (firma=erhvervskunde eller institution). Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Sannec.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er er lagt. 1. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. 2. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned. Persondatapolitik For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Sanne C v/Sanne Christiansen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på Bruunkaffe.dk er ejer Lasse Bruun. Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand. Som registreret hos Bruunkaffe v/Lasse Bruun har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til mail@bruunkaffe.dk Vi registrerer alle IP-adresser hvorfra evt. køb fortages. Informationerne finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. ALLE FALSKE BESTILLINGER POLITIANMELDES! Klageadgang Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mail@bruunkaffe.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du kan klage til: Center for klageløsning Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby kfst.dk Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr Er du i tvivl? Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler bruunkaffe, at du retter henvendelse til mail@bruunkaffe.dk. Vi ser frem til at betjene dig. De bedste hilsner Bruunkaffe Handelsbetingelserne er senest opdateret (09.03.17)


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til: Bruunkaffe Blækhatten 33 Dk-5220 Odense SØ. Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

__   Bestilt den:

 
 
 
 
 

Modtaget den:

 
 
 
 
 
 

_   Dit navn:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  Din adresse:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  Dato:

 
 
 

__   Købers underskrift:

 
 
 
 
 
 
 
 

_   (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)